جلوگیری از گیر کردن قلم و مته در بتن کن ،تمام افرادی که بتن کن های پنج شیار و چهار شیار دارند بعد از مدتی کار کردن به مشکلی به اسم گیر کردن قلم یا مته داخل بتن کن ، برخورد اند .

امروز میخوایم در این مقاله یک روش رو بهتون معرفی کنیم تا دیگه مته و یا قلم داخل بتن کن گیر نکند.

زمان کار اگر به قلم و یا مته داخل دستگاه قفل بکنه به اصطلاح گیر کردن قلم در دستگاه ، در کار به شدت مشکلاتی از جمله هدر رفتن انرژی ، هدر رفتن زمان کاربر ، تاخیر در روند پروژه و کلافه کردن کاربر را به همراه خواهد داشت.

با رعایت چند نکته ساده در زمان خرید و زمان استفاده دریل بتن کن ها شما دیگر به مشکلی به اسم گیر کردن قلم و یا مته داخل بتن کن ها بر نخواهی خورد.

 اگر دستگاهی با کیفیت و استانداردهای جهانی تهیه کرده باشید داخل جعبه یک بسته گریس به صورت تیوپی و فرچه و حوله که مشابه مسواک و خمیردندان هست داخل دستگاه قرار داده شده است.

این مجموعه را ست تمیز کاری بتنکن می نامند .

داخل تیوب برای چرب کردن انتهای قلم و یا مته های چهار شیار و پنج شیار گریس قرار داده شده است .

گریس جلوگیری از گرم شدن و روان خارج شدن انتهای مته و یا قلم می کند.

اگرقلم گریس کاری شده باشد ، دستگاه زمان ضربه زدن انتهای قلم را تخت کند به راحتی امکان تعویض مته و یا قلم را به کاربر می دهد.

زمان کار از گریس استفاده نکنید چه اتفاقی برای دستگاه می افتد

  زمانی که از گریس برای چرب کردن قلم استفاده نشود بر اثر اصطکاک و ضربه ای که به وجود می‌آید گرما تولید می شود و انتهای قلم گرم شده و به راحتی پهن و دفرمه خواهد شد و این دفرمگی جلوگیری از خروج قلم از قلم گیر دستگاه میکند.

نوع گریس

 نوع گریس در قلم گیر ها اصلاً مهم نیست مهم چرب بودن و خاصیت روان کنندگی گریس است، گریس نسوز یا غیرنسوز در قلم کاری و یا گریس کاری قلم اصلاً مهم نیست.

 حوله و فرچه داخل دستگاه

 در بالاتر گفته شد این که در جعبه ها و یا دریل های بتن کن های حرفه ای و استاندارد فرچه و یا مسواک طوری وجود دارد که اجازه به شما می دهد انتهای قلم گیر را تمیز کنیم و همراه فرچه یک حوله وجود دارد برای تمیز کردن قلم گریس خورده و پاکردن آن تا روی قلم گریس تمیز و قابل استفاده بزنید.

 در صورت تمیز نکردن قلم گیر چه اتفاقی می‌افتد

 شما اگر قلم گیر را به موقع روزانه تمیز نکنید و گریس را پاک نکنید کریس تازه نزنید و گریس را احیا نکنید .

گریس قبلی به همراه پلیسه های گرد و خاک ضبر شده و خود باعث آسیب رساندن به دستگاه و قلم می شود پس بهتر است بعد از هر روز کاری گریس روی قلم و داخل قلم گیر با فرچه و حوله ای که بالاتر گفته شد تمیز و عاری از گریس های قدیمی باشد.تا قلم و قلمگیر خراب نشود.

 اگر همراه با دستگاه شما فرچه و یا مسواک مخصوص وجود ندارد بهتر است با یک حوله نرم و یک عدد مداد چوبی شروع به تمیز کردن داخل قلم گیر کنیم.

 از پیچ گوشتی استفاده نکنید

 برای تمیز کردن داخل قلم گیر به هیچ عنوان از پیچ گوشتی و اشیا فلزی استفاده نکنید بهترین راه تمیز کردن قلم گیر در نبود فرچه مخصوص استفاده از یک مداد چوبی و حوله ای مخصوص و یا نرم که حوله را داخل قلم گیر کرده و با مداد شروع به چرخاندن داخله قلم گیر میکنیم و گریس های زبر شده را از داخل قلم گیر برداشته و عاری از پلیسه و گریس می کنیم 

گریس مخصوص قلم گیر و قلم را به هیچ عنوان در داخل سیستم ضربه زن و یا انتقال نیروی دستگاه استفاده نکن

 بهترین گریس برای داخل دستگاه بتن کن

 زمانی که داخل دستگاه را میخواهید گریس کاری بکنید حتماً بهتر است در کنار یک تکنسین تعمیر ابزار این کار را انجام دهید یا به سرویس کار های مجاز مراجعه کنید.

اگر خود قصد تعویض گریس داخل و دارید از مقاله سیستم انتقال ضربه بتن کن ها استفاده کن

 گریسمخصوص داخل سیستم مکانیزم ضربه زنه دریل های بتن کن گریس لیتیوم ۴ بدون رنگ و نسوز است .

از نسوز بودن گریس حتما اطلاع کافی و اطمینان داشته باشد در صورتی که گریس نسوز نباشد بر زمان کار ایجاد حرارت کرده و گریس آب شده ، به سیستم انرژی چرخشی ، موتور دستگاه و سیم پیچ و لاک های سیم پیچ نفوز کرده

باعث پاک شدن لاک سیمپیچ شده و آسیب اساسی به موتور دستگاه وارد خواهد کرد.

شما برای اطلاع از بهترین گزینه های تعمیر و یا آموزش می توانید به پیج اینستاگرام ما و آپارات ما مراجعه کنید و از محتوا آموزشی ما استفاده کنید.